lunedì 17 febbraio 2014

Sea Life: London Aquarium

Sea Turtle
Shark
London is more than fish & chips: so I decided to go and see where the fish comes from. 
I spent a fantastic time at the London Aquarium! A real sea life centre where you can meet fishes from all over the world, from Atlantic to Pacific to Indian Ocean, Caribbean Sea and, of course British and European.







Jellyfish
I had the time of my life meeting so many new friends, from the scaring sharks to the friendly turtles, the rays and the lobsters, the clownfish (but everybody called him Nemo!) and the amazing jellyfish and tropical fish and so on.
I would have liked to swim with them (and I tried also.. as you can see) and, as a bear, I was good enough not to eat any of them!
Coral
My favourite? Well, there is one I found really curious: the Garibaldi fish! He comes from South American Seas and it looks like the red shirt Garibaldi was famous for, really original!
tropical fish
Anyway, there were so many different types of fish in those blue and deep waters... all of you can find a loved one! And you can also support specific campaigns to save or help these precious animals.
More informations here: http://www.visitsealife.com/london/

Londra è molto più di fish & chips: così ho deciso di andare a vedere da dove viene il pesce appunto.
Ho passato momenti bellissimi al London Aquarium! Un vero centro di vita marina dove si possono incontrare pesci da tutto il mondo, dall'Atlantico al Pacifico all'Oceano Indiano, ai Caraibi e naturalmente i mari britannici ed europei.
Mi sono divertito un sacco e ho incontrato tantissimi nuovi amici, dagli squali paurosi alle tartarughe marine più amichevoli, le razze e gli astici, il pesce pagliaccio (ma tutti lo chiamavano Nemo!) le meduse i pesci tropicali e così via.
Clown Fish
Mi sarebbe piaciuto nuotare con loro (e ci ho anche provato... come potete vedere) e, da orso, sono stato buono e non me ne sono mangiato neanche uno!
Il mio preferito? Beh, ne ho trovato uno davvero curioso: il pesce Garibaldi! Viene dai mari dell'America del Sud e sembra la giubba per cui Garibaldi era conosciuto, molto originale!
Ad ogni modo, ci sono così tante specie diverse tra quelle profonde acque blu... ognuno può trovare il proprio prediletto! E potete anche supportare campagne specifiche per la protezione e salvaguardia di alcuni di questi preziosi animali
Altre informazioni qui: http://www.visitsealife.com/london/

Nessun commento:

Posta un commento